Keskustelu

PVenepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella2.2.2017 20.13
Nyt veneilemään ja paikka maksaa esim. Säyneisen pienellä vartioimattomalla venerannassa kivikossa 70 euroa.

mytteRe: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella9.2.2017 3.40
voi perkele

Yrjö HarjulaRe: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella9.2.2017 7.35
Onko Moro Pekka nostanut venepaikkojen hinnat? Jos näin, niin emme äänestä Pekkaa.

veneilijäRe: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella24.2.2017 13.17
160e maksaa laituripaikka Juankoskella.

pekkatosimies'Re: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella24.2.2017 22.51
entä parkki maksut pekka, sovittiin ettei koskelle tule p maksuja.
ootko sanojes mukainen mies

alan kolmas miesRe: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella25.2.2017 0.30
Turha on Juankosken katastrofista Heikkiä syyttää. Eikä Moro Pekka ole Heikin bulvaani.

Heikkihän (New Stroms Oy) on ainut juankoskinen itsenäinen toimija, joka jo vuoden 2011 keväästä lähtien on konkreettisesti laittanut lujille Esteri Kangasveijarin ja koko rosvokoplan Juankosken kaupungin massiivisessa hävitystyössä.

Hämmästyttää, että valtuustokin yksimielisesti kävelee jonossa Esteri Kangasveijarin perässä suoraan avoimeen avantoon.

Minä en ole valitettavasti havainnut missään muussa Suomen kunnassa näin yksimielistä ja tyhmää sakkia.

Minulla nuo ennustukset tuppaa aina menemään nappiin. Ja siksi teenkin taas ennustuksen, että kyllä Juankoskelle parkkimaksut tulee.

Minä en tunne ainuttakaan sellaista kaupunkia, joissa ei olisi runsaastikin töitä sinänsä täysin tarpettomille parkkipirkoille.

Suomeen on rakennettu jo 1 000 000 kappaletta linnunpönttöjä. Nyt parkkipirkot voisivatkin kuitenkin jättää vähitellen jo raskautetut autoiijat rauhaan ja siirtyä luonnonhelmaan bongailemaan lintupönttöjä, josko niihin on syntymässä kovasti toivottuja pesueita.

Samalla nämä uuden ajan parkkipirkot voisivat myös bongaille, ettei käet pääse pesiytymään noihin linnunpönttöihin.

Juankoskellahan ei osattu varoa sitä, kun kaupunginjohtaja toi kylään muuttolintuna Tratta PBF-nimisen käen ja nyt kuuden vuoden jälkeen voidaan todeta, että Tratta PBF-niminen käki on heitellyt kaikki munat Juankosken pesästä kivikkoon.

Mitähän se maksaa, kun Kuopiosta parkkipirkko tulee Juankoskelle autolla sakotushommiin.

Todennäköistä on, että kysymykseen tulee ulkoistettu parkkipirkko. Parkkipirkon kilometrikirvaus on 41 senttiä/km. Etäisyys edestakaisin noin 125 km.

Kysymyshän on asiantuntijatyöstä, josta tietysti minimivelotus on 90 euro/h. Matkaan menee helposti noin 4 tuntia, kun välillä on käytävä myös syömässä.

Kaikkinensä parkkipirkon yksi matka Juankoskelle maksaa siis yhteensä suunnilleen 411 euroa.

Kyllä tästäkin pitäisi Juankoskella huomata, mitä vapaaehtoinen urbanisoituminen tarkoittaa.

Onhan se aika karmeaa, kun autonkin tuulilasiin isketään Juankoskella yli 400 euron sakkolappu, kun mittariaika on ylittynyt parilla minuutilla.

juristin alkuRe: Venepaikkojen hinnat pomppas Juankoskella25.2.2017 23.16
Sipilän hallitus on Suomen tasavallan 74. ja nykyinen hallitus. Se muodostettiin vuoden 2015 eduskuntavaalien jälkeen ja nimitettiin tehtäväänsä 29. toukokuuta 2015.

Hallitusohjelma esiteltiin eduskunnalle täysistunnossa 2.6.2015.
Hallitusneuvottelujen lopputuloksena hallituksessa on 14 ministeriä, mikä on kolme vähemmän kuin Stubbin hallituksessa.

Hallituksen ministereistä Jari Lindström on historian ensimmäinen oikeusministeri, jolla ei ole juristin koulutusta.

Ministerivalinnan julkistamisen yhteydessä uutisvälineet nostivat julkisuuteen Lindströmin vanhan kyselyvastauksen, jossa hän oli ilmoittanut kannattavansa kuolemantuomiota. Ylen haastattelussa häneltä kysyttiin kannattaako hän edelleen kuolemantuomiota, missä yhteydessä ministeri vahvisti myönteisen kantansa pysyneen ennallaan.

Vaalien jälkeen Ylen tutkivat journalistit saivat selville, että ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Lenita Toivakka samoin kuin Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner hallinnoivat Benelux-maihin ulottuvia yritysomistusketjuja verojen maksun välttämiseksi Suomeen.

Liikennevirasto puolestaan tiedotti SSS/SOS hallituskauden merkittävimmästä uudistuksesta jo 09.11.2015

"Parkkikiekon ulkomuoto vapautuu

Uutinen 09.11.2015 15:42

Pysäköintikiekon ulkomuodon määritelmä väljenee 1. joulukuuta. Liikenne- ja viestintäministeriön antamassa asetuksessa pysäköintikiekko määritellään laitteeksi, jolla ilmoitetaan pysäköinnin alkamisaika. Uudessa asetuksessa ei aseteta tarkkoja vaatimuksia esimerkiksi kiekon koolle tai värille.

Laite voi jatkossa olla paitsi perinteinen pysäköintikiekko myös esimerkiksi tekninen väline. Kiellettyjä puolestaan ovat paperiset tai pahviset laput, joihin pysäköinnin alkamisaika on piirretty tai kirjoitettu.

Pysäköintiajan alkaminen voidaan ilmoittaa myös sähköisesti etäluettavalla parkkikiekkopalvelulla tai -järjestelmällä."

Mitä Terra Sipilä ja hänen luottoministeri Bernerin päässä oikein liikkuu, kun pahvinen parkkikiekko ei Suomessa vieläkään käy. Suomi on nykyään pahvi- ja sellumaa, joten esim. pahvilapun on pakko sopia myös pysäköintiajan ilmoitukseen.

Kaupoissakin kaikki uutuudet ja tarjoukset esitellään nykyään ns. point-of-point (POP) tai point-of-sale (POS) pisteissä, jotka ajan hengen mukaisesti on tehty pahvista, jossa pintakerros on hyvän painojäljen mahdollistamiseksi tehty päällystetystä White Top- kartongista.

Nykyään POP järjestelmät ovat erittäin kehittyneitä ja niitä käytetään hyvin monenlaisiin tarkoituksiin, kuten alta selviää:

"POS systems are designed not only to serve the retail, wholesale and hospitality industries as historically is the case.

Nowadays POS systems are also used in goods and property leasing businesses, equipment repair shops, healthcare management, ticketing offices such as cinemas and sports facilities and many other operations where capabilities such as the following are required: processing monetary transactions, allocation and scheduling of facilities, keeping record and scheduling services rendered to customers, tracking of goods and processes (repair or manufacture), invoicing and tracking of debts and outstanding payments.

In the hospitality industry, POS system capabilities can also diverge significantly.

For instance, while a restaurant is typically concerned about how the sale window functions, whether it has functionality such as for creating item buttons, for various discounts, for adding a service charge, for holding of receipts, for queuing, for table service as well as for takeaways, merging and splitting of a receipt, these capabilities may yet be insufficient for a spa or slimming center which would require in addition a scheduling window with historical records of customers' attendance and their special requirements.

It may be said that a POS system can be made to serve different things to different end-users depending on their unique business processes. Quite often an off-the-self POS system is inadequate for customers; some customization is required and this is why a POS system can become very complex.

The complexity of a mature POS system even extends to remote networking or interlinking between remote outlets and the HQ such that updating both ways is possible. Some POS systems even offer the linking of web-based orders to their sale window."

Mikä ihme Terra Sipilää oikein vaivaa, että hän ja hänen luottoministerinsä Berner vaativat sitä, että parkkikiekon täytyy olla muovinen lätkä tai tietokone.

Eikö Terra Sipilä tiedä sitä, että muovinen parkkikiekko on yleensä valmistettu erittäin vahingollisista fossiilisista raaka-aineista. SOS hallitusohjelmassahan lukee nimenomaan, että Suomessa luovutaan kaikkien fossiiliperäisten polttoaineidenkin käytöstä.

Terra Sipilän raaka-ainetuntemus vaikuttaa erittäin huteralta, koska jopa koivuvanerista tehty parkkikiekko kelpaa 100-vuotis itsenäisyyttään juhlivassa Suomessa. Miksi silloin pahvinen parkkikiekko ei käy?

Tämä parkkikiekkokysymys on koko kansaa koskeva ja jakava vakava asia. Suomen täyttäessä 100 vuotta tälle asialle täytyy vihdoin tehdä jotain.

Ensimmäinen toimi on tietysti nimittää parlamentaarinen komitea, joka yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa selvittää, miten parkkeeraaminen nykyajan Suomessa tulee oikein järjestää.

Komiteaan on syytä kutsua edustajia laajasti eri ammateista ja tietysti sekä yksityisillä että julkisilla aloilla työskenteleviä ja myös opiskelijoita, työttömiä ja eläkeläisiä, jotta saadaan kattava kirjo kansan mielipiteestä selville.

Tämä tärkeä parkkeeraamisasia näyttää myös vaativan kansalaisaloitetta, jossa parkkeerauslaki uudistetaan kokonaisuudessaan.

Ei voi olla oikein, eikä myöskään perustuslain säännösten mukaista, että veroparatiisiyhtiöt mielivaltaisesti sakottavat kansalaisia, jos parkkikiekon muoto tai materiaali ei miellytä parkkipirkkoa tai rikesakko-ohjeiden antajaa.

Ei liity ongelmallisiin parkkikiekkoihin, mutta liittyy vahvasti autoilijoiden vainoharhaiseen kyttäämiseen ja kohtuuttomaan rahastukseen, on Suomen ylinopeuksia koskeva sakotuskäytäntö, joka voi johtaa rikkomukseen nähden täysin kohtuuttomiin rangaistuksiin ja rangaistuskäytäntöihin.

Näistä järjettömistä käytännöistähän valtakunnan syyttäjä Matti Nissinenkin on äskettäin kirjoittanut Hesarin Vieraskynässä ja on kiinnittänyt huomiota siihen, että tuomioistuimissa Suomen melkein keskeisimpänä asiana käsittelyjen kohteena on lähes olemattomista ylinopeuksista määrätyt sakot.

Eduskunnan ilmeisesti rikkain kansanedustajakin eli Eero Lehti (kok) sai Tuusulassa muistaakseni 18 700 euron sakot, kun oli kahteen kertaan ajanut Jaguarillaan 40 km/h:n nopeusrajoitusalueelle vahingossa 60 km/h. Tässäkin kohtaa voidaan kysyä, onko Lehdelle kuitenkin varsin vaatimattomasta liikennerikkomuksesta määrätty sakko rikkomukseen nähden kohtuuton.

Ei tietenkään voi olla perustuslain mukaista, että vähänkin varakkaampi tai hyväpalkkainen henkilö joutuu maksamaan monisatakertaisen sakon ylinopeudesta, kun köyhempi saattaa selvitä pienellä rikesakolla tai pelkästään huomautukselle.

Kepuloisten Hyvä Veli - järjestelmässä perustuslaillakin on käytetyn vessapaperin arvo.

Valtakunnan syyttäjä Matti Nissinenkin on todennut Suomen nykyistä rikoslakia Hesarissa arvostellessaan, että ei suomalaisista kovinkaan moni pidä itseään rikollisena, vaikka ajaakin tiellä pientä ylinopeutta.

Käsittääkseni Terra Sipilän hallituksen aikomat sakkojen ylettömät korotukset valtion talouden paikkaamiseksi on kuitenkin jo todettu perustuslain vastaisiksi.

Suomalaisen kieroutuneen lainsäädännön ja oikeuskäytännön perusteella voidaankin jo aiheellisesti kysyä, pitääkö lainsäätäjä auton omistamista ja autoilua yleensäkin Suomessa jo nykyään rikollisena tekona.

Kepu pettää aina.

Keputrollit yrittää päästä jo Helsingin pormestariksikin jopa kristillisiksi naamioitumalla kuten kepun kunniapuheenjohtaja Paavo Suuri.

Herää kysymys, kuinka monen muun puolueen riveihin keputrollit ovat jo soluttatuneet?

Kepu pettää aina.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: