Keskustelu

alan kolmas miesPAHIN KIIMA HELLITTÄÄ29.3.2024 16.25
Amerikassa Seniilin Bidenin SÄHKÖAUTO mandaatit tullaan kumoamaan jo vuoden 2025 alussa, kun Donald J. Trump astuu virkaansa.

Syynä on se, ettei sähköautojen valmistus ole ollut kannattavaasähköautojen valmistus, eikä sähköautot kulje pitkälle.

Suomessa todettiin jo tänä talvena, ettei SÄHKÖAUTO ole pakkaskelien auto, eikä vakuutusyhtiöt vakuuta kalliita ja raskaita sähköautoja tai niiden akkuja.

RIIKKA PURRA on jo todennut, että autoilun verotusjärjestelmä joudutaan muuttamaan, kun kiilisilmäisesti on ajettu polttomoottoriautloilua alas.

On selvää, että tällainen reikä VALTION KASSAN pohjassa yhdessä YLILEVEÄHARTEISEN SOTEN kanssa ajaa julkisen talouden lähivuosina kestämättömiin vajeisiin, joista voidaan selvitä vain kallilla velkarahalla.

Suomessahan meillä onkin totuttu aina työtämään narulla!!!

Alle tuoretta listaa sähköautojen painosta ja akuista:

Näin paljon painavat sähköautojen akut:
(Auton merkki ja malli, akun paino, kokonaispaino)

□ GMC Hummer Edition1, 1 325 kg ,4 200 kg
□ Tesla Model S, 544 kg, 2 160 kg
□ Volkswagen ID4, 492 kg, 2 120 kg
□ Mustang Mach E, 485 kg, 2 203 kg
□ Kia EV6 77 kWh, 477 kg, 1 910 kg
□ Tesla Model 3, 480 kg, 1 830 kg
□ Kia EV6 58 kWh, 370 kg, 1 800 kg
□ Nissan Leaf 62 kWh, 410 kg, 1 685 kg
□ Chevrolet Bolt, 440 kg, 1 628 kg
□ Nissan Leaf 40 kWh, 303 kg, 1505 kg
□ BMW i3, 308 kg, 1 345 kg

Kun ottaa vielä sen huomioon, että sähköautojen akkumateriaalien valmistus on esim. Suomen Kainuun TERRAFAMEN IHMEKAIVOKSESSA ollut kaikki vuodet raskaasti tappiolllista, kun massiivisilla dieselkäyttöisillä maasiirtoautoilla louhitaan maailman köyhintä nikkeli- ja kobolttimalmeja.

Saantohan tässä TERRAFAMEN modernissa bioluotusprosessissa lähentee sitä kuuluisaa NOLLAA!!!

Siis mitä enemmän louhit malmia, sitä suurempi on tuotettu yksityistaloudellinen- ja myös kansantaloudellinen tappio.

ILTALEHDEN tuoreimman tiedotteen mukaan, myöskään MAAILMAN SUURIN AUTOJEN valmistaja eli Japanilaine TOYOTA ei myöskään usko Suomessakin levitettyyn SÄHKÖAUTOKIIMAAN:

"Toyota-pomo tylyttää taas sähköautoja

Toyotan hallituksen puheenjohtaja on edelleen skeptinen autojen sähköistymisen suhteen. Akio Toyoda uskoo väkevästi muihin ratkaisuihin.

Akio Toyoda ei ole täysin vakuuttunut akkusähköautojen paremmuudesta.

Arttu Toivonen
Tänään klo 12:20

Vaikka moni autonvalmistaja on jo ilmoittanut suoraan siirtyvänsä valmistamaan pelkkiä sähköautoja vielä tämän vuosikymmenen aikana tai viimeistään sen loppuun mennessä, ollaan maailman suurimman autonvalmistajan kulmahuoneessa vielä hieman toista mieltä.

Toyotan entinen toimitusjohtaja, nykyinen hallituksen puheenjohtaja ja perustajan verisukulainen suoraan alenevassa polvessa, Akio Toyoda on puhunut kuun alussa kahdelle sadalle yritysjohtajalle ja toistanut kantaansa, jonka mukaan akkusähköautot eivät ole ainoa ratkaisu.

□ Riippumatta siitä, kuinka paljon sähköautojen tekniikka kehittyy, uskon että niillä on edelleen tulevaisuudessa vain 30%:n markkinaosuus.

Sitten loput 70% ovat hybridi-, polttokenno- ja vetymoottoriautoja, Toyoda totesi.

□ Ja luulen, että polttomoottoriautot pysyvät varmasti, hän lisäsi.

Selkeä viholliskuva

Ei ole ensimmäinen kerta kun maailman suurimman autonvalmistajan johtoportaalta kuullaan näkemyksiä siitä, että tulevaisuudessa autoilun voimalinjojen kirjo tulisi olemaan laajempi kuin pelkät akkuautot.

□ Autokannan muuttaminen akku- tai polttokennoautoiksi ei ole itsetarkoitus, sillä hiilidioksidi on se todellinen vihollinen.

Liikkumisen vapautta ei pitäisi koskaan viedä millään alueella, maassa tai tuloryhmässä olevilta ihmisiltä, Toyoda sanoi.

□ Kuitenkin miljardi ihmistä ympäri maailmaa asuu alueilla, joilla ei ole sähköä.

Toyota toimittaa ajoneuvoja myös näille alueille, joten yksittäinen BEV-vaihtoehto ei voi tarjota liikkumismahdollisuuksia kaikille, Toyoda totesi."

Mikähän meitä estää muuttaa kurssia, kun jo nyt tiedetään että päin seinää ollaan ajamassa.

Mitähän jos SANNA MARIN kutsuttaisiin EDUSKUNTAAN selvitysnaiseksi, niin SANNA voisi kertoa koko kansalle, että hänestä ainakin on paljon mukavampaa olla RIKAS ja KAUNIS kuin KÖYHÄ LAKKOLEVA KIRKON ROTTA, joka ajaa SÄHKÖAUTOLLA ja tuohoaa luontoa sen, kun kerkiää.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: